Класифікації і специфікації відповідно до вимог виробників двигунів
DHD - 1 (з 2001) міжнародна специфікація для мастильних матеріалів, розроблена наступними
організаціями ACEA, EMA, JAMA.
DHD - 1 описує моторне мастило для дизельних двигунів, яке відповідає високим вимогам
емісійних стандартів і може використовуватися у всьому світі.
Привласнення класифікацій API і ACEA відбувається переважно в так званій системі
добровільної сертифікації. Виробники ж мастильних засобів можуть оголошувати навіть
результати тестів, проведених під їх власним керівництвом. Особливі вимоги виробників не
можуть тут враховуватися, оскільки система грунтується на вимогах усіх її учасників і завжди
утворює найменший спільний знаменник.
З цієї причини, окрім названих систем специфікацій є ще виробники, які сформували власні
дозвільні системи, наприклад, BMW AG, Daimler AG, Porsche AG, VW AG і так далі.
Вимоги виробників
До сьогоднішнього дня мінімальні кваліфікаційні вимоги BMW ґрунтувалися
на профілі ACEA A3/B3. З цим було пов'язано обмеження по температурах.
Тільки продукти з допуском Special Oil без обмежень допускалися для усіх
температурних діапазонів. Для BMW 3 (E46), для BMW 5 (E39 з моделі 1999
року) і BMW 7 (E38 з моделі 1999 року) існує новий список масел, що
збільшують термін служби. Виключно продукти, які приведені в цьому
списку, можуть бути використані в названих марках автомобілів. Вимоги
списку олив, що збільшують термін служби, ґрунтуються на документованому
профілі ACEA A3/B3 відносно дозвільного процесу М44, проведеного під керівництвом BMW.
Spezialöl - Моторні мастила для двигунів, випущених до 1998 року (Основа - ACEA А2/А3)
Longlife - 98 - Моторні мастила для спеціальних бензинових двигунів, починаючи з 1998 року
випуску з продовженими інтервалами по заміні масла (> 15 000км). Ця якість ґрунтується на
ACEA А3/B3.
Longlife - 01 - Моторні мастила для спеціальних бензинових двигунів, починаючи з вересня
2001 року випуску (дизельні двигуни згідно ACEA B3) Ці масла розраховані на двигуни марки,
можуть також застосовуватися в засобах пересування, що вимагають специфікацію (покриває
попередні специфікації)
Longlife - 01 FE - Моторні мастила для спеціальних бензинових двигунів з системою Valvetronic,
починаючи з 2001 року випуску(FE=Fuel Economy). Ця специфікація відрізняється від LL -01
тим, що високотемпературна в'язкість понижена до 3,0. Крім того, вона не покриває попередні
специфікації.
Longlife - 04 - Моторні мастила для спеціальних дизельних двигунів, починаючи з 2004 року
випуску, з фільтрами саж. (Масла з пониженим вмістом шкідливих речовин згідно з
Євронормою 4)
З кінця 1997 року Daimler AG знову має систему допусків для усіх двигунів
легкових автомобілів, бензинових і дизельних. Ця система допусків була
опублікована в виробничій директиві 229.1. Підставою служать допуски
ACEA A2/B2 або ACEA A3/B3. При цьому Daimler AG орієнтується не лише на
вимоги до проведення тестів мастильних матеріалів, але навіть посилює їх по
відношенню до певних видів тестів.
Вантажний транспорт
228.0/.1 Багатоцільові моторні мастила для дизельних двигунів з турбонадувом. Ці масла
відповідають вимогам ACEA E2.
228.2 Сезонні моторні мастила для певних дизельних двигунів. Ці масла відповідають вимогам
ACEA E7 (раніше E3, E5)
228.3 SHPD - Багатоцільові моторні мастила для дизельних двигунів з турбонадувом з
продовженим інтервалом по заміні масла (до 45 000км). Ці масла відповідають вимогам ACEA
E7 (раніше E3, E5)
228.31 Багатоцільові моторні мастила, які по своїх можливостях ідентичні маслам MB 228.3,
але містять знижену кількість сірки, фосфору і золи (Low SAPS)
228.5 UHPD - Моторні мастила легкого ходу для високопотужних дизельних двигунів з
турбонадувом і продовженими інтервалами по заміні масла (легкий вантажний транспорт до 45
000км, важкий вантажний, - до 160.000км, залежно від свідчень борт-комп'ютера). Ці масла
відповідають вимогам ACEA E4.
228.51 UHPD - Моторні мастила ідентичні маслам MB 228.5, але містять знижену кількість
сірки, фосфору і золи (Low SAPS). Ці масла відповідають вимогам ACEA E6.
Легковий транспорт
229.1 Багатоцільові моторні мастила для легкових автомобілів з бензиновими або дизельними
двигунами. Ці масла відповідають вимогам ACEA A3 - 04/B3 - 04.
229.3 Багатоцільові моторні мастила для легкових автомобілів. Ці масла відповідають вимогам
ACEA A3 - 04/B3 - 04, C3 - 04. Допуски можливі тільки для масел легкого ходу, що мають
наступні SAE класи, : 0W - X, 5W - X, 10W - X. На відміну від 229.1 ці оливи є якіснішими в
таких аспектах як знос, чистота, економія витрати палива, можливість холодного старту, а
також менш шкідлива дія на довкілля завдяки пониженому вмісту хлору і сірки.
229.31 Багатоцільові моторні мастила легкого ходу з пониженим вмістом сірки, фосфору і золи
(Low SAPS). Передбачені в обов'язковому порядку для застосування в легкових автомобілях з
дизельним двигуном незалежно від наявності фільтру сажі. Ці масла відповідають вимогам
ACEA A3 - 04/B3 - 04, C3 - 04 . На відміну від 229.1 ці оливи є якіснішими в таких аспектах як
знос, чистота, економія витрати палива, можливість холодного старту, а також менш шкідлива
дія на довкілля завдяки пониженому вмісту хлору, фосфору і сірки.
229.5 Багатоцільові моторні мастила легкого ходу для легкових автомобілів з продовженими
інтервалами по заміні масла (20 000км) і зниженим викидом вихлопних газів. На відміну від
229.1 і 229.3 ці моторні оливи мають відмінну якість, що стосується зносостійкості і чистоти,
сприяють економнішій витраті палива, у поєднанні з новими масляними фільтрами подовжують
інтервали по заміні масла і завдають меншої шкоди довкіллю. Ці масла відповідають вимогам
ACEA A3 - 04/B3 - 04.
229.51 Багатоцільові моторні мастила легкого ходу з пониженим вмістом сірки, фосфору і золи
(Low SAPS) з найкращими робочими характеристиками. Ці масла відповідають вимогам ACEA
A3 - 04/B3 - 04, C3 - 04. Мають чудові показники зносостійкості і чистоти. Ці масла відмінно
захищають двигун від забруднення і утворення осаду. Економлять витрату палива і мають
хорошу екологічну сумісність.
З квітня 1997 року мастильні масла для бензинових двигунів допускаються
виключно згідно VW 502 00. Але колишні допуски також залишаються в силі.
502 00 замінює собою допуски VW 500 00 і 501 01 , що діяли до цього, і
ґрунтується на вимогах допуску 500 00 і тесту для бензинового двигуна T4
- 2.0 l. Допуск 502 00 є перехідним етапом до розвитку моторних олив з
потенціалом збільшення інтервалів заміни олив. Нині моторні мастила класу
в'язкості SAE 15W-40 або 10W-40 не можуть отримати допуски згідно 502
00. Для них як і раніше діє допуск VW 505 00. Виключення складає двигун з
системою уприскування "насос-форсунка". Тут рекомендована олива з допуском VW 505 01.
Моторні мастила згідно з цим допуском відрізняються хорошими текучими якостями при
низьких температурах, високою термічною стійкістю і низьким навантаженням на насос. Для
моделей 2000 р. потрібні оливи з допуском 503 00 для бензинових і 506 00 для дизельних
двигунів. У цих допусках йдеться про спеціальні продукти, які роблять можливим збільшення
інтервалів зміни масла.
500 00 Моторних оливи легкого ходу для бензинових і дизельних (з прямим впусканням)
двигунів. Включає тільки масла наступних класів : Починаючи з жовтня 1991 року масла
XX>40 (5W-50, 10W-60) виключені.
501 01 Звичайні багатоцільові оливи для бензинових і дизельних (з прямим впусканням)
двигунів.
502 00 Моторні оливи легкого ходу для бензинових двигунів, які працюють в екстремальних
умовах.
503 00 Моторні оливи для легкових автомобілів з бензиновим двигуном і продовженими
інтервалами між тех. оглядами (30 000 км, 2 роки). Перевершує вимоги 502 00
504 00 Для транспортних засобів, в яких використовуються масла з продовженим ресурсом.
Розраховані як на бензинових так і на дизельні двигуни, у тому числі з фільтром сажі.
503 01 Застосовуються в легкових автомобілях з бензиновими двигунами з турбонадувом і
продовженими інтервалами між тех. оглядами. Наприклад Audi S3, TT(HTHS>3,5mPas)
505 00 Багатоцільові моторні оливи для дизельних двигунів незалежно від наявності
турбонадуву.
505 01 Багатоцільові моторні мастила для дизельних двигунів з насосом-форсункою.
506 00 Призначені для дизельних двигунів з продовженими інтервалами між тех. оглядами (50
000км, 2 роки, )
506 01 Розраховані на дизельні двигуни з насосом-форсункою і продовженими інтервалами між
тех. оглядами.
507 00 Транспортних засобів, в яких використовуються масла з продовженим ресурсом.
Розраховані як на бензинові, так і на дизельні двигуни, у тому числі з фільтром сажі.
Раніше основою для іменного допуску Порше служив ACEA A2/A3 . Крім того
моторні мастила проходили перевірку в двигуні Порше моделі 911. З серпня
2009 року в автомобілях марки Порше можуть використовуватися тільки ті
масла, які отримали допуск Порше.
А40 Ця специфікація призначена для усіх автомобілів, випущених з 1994
року. Крім того вона поширюється на бензинові двигуни моделі 911, Cayman,
Boxter, Panamera, Cayenne, Cayenne V6 із стандартними інтервалами тех. обслуговування.
С30 Ця специфікація відповідає VW 504 00/VW 507 00 і призначена спеціально для Cayenne 3л
TDI двигуна з фільтром сажі, а також для бензинового двигуна Cayenne V6 з нестандартними
інтервалами тех. обслуговування.
Автомобільний концерн Фіат розробив власні специфікації для моторних олив,
використовуваних в бензинових і дизельних двигунах. Ці специфікації
розроблені на основі численних тестів, проведених як в лабораторних умовах
так і з безпосереднім практичним застосуванням двигунів. В ході
лабораторних досліджень були вивчені хімічні характеристики мастильних
матеріалів. Основними з них являються піноутворення, в'язкість масла, його
стійкість до окислювальних процесів, корозії і низьких температур.
Тестування мастильних матеріалів під час роботи двигуна дозволяє визначити
їх фізичні характеристики: зниження тертя і зносу між рухомими деталями, а також захист
поршня від відкладень. Крім того, цей тест дозволяє розрахувати витрату масла для певних
бензинових і дизельних двигунів автомобілів марки Фіат, вироблених по передових технологіях
концерну.
Fiat 9.55535 - D2 Масла із стандартними характеристиками для дизельних двигунів.
Fiat 9.55535 - G1 Масла, які гарантують економію палива і збільшення інтервалів між тех.
оглядами для бензинових двигунів.
Fiat 9.55535 - G2 Масла із стандартними характеристиками для бензинових двигунів.
Fiat 9.55535 - H2 Масла, які гарантують високу продуктивність роботи і високу в'язкість при
високих температурах, для бензинових двигунів. Продукт, рекомендований виробником, також
відповідає вимогам APISM, ACEAA3 - 04/B3 - 04.
Fiat 9.55535 - H3 Масла для бензинових двигунів, які гарантують дуже високу продуктивність
роботи
Fiat 9.55535 - M2 Масла із збільшеними інтервалами між тех. оглядами. Продукт,
рекомендований виробником, також відповідає вимогам ACEAA3 - 04/B4 - 04, GM - LL - B - 025.
Fiat 9.55535 - N2 Масла з відмінними характеристиками, які гарантують збільшення інтервалів
між тех. оглядами як для дизельних так і для бензинових двигунів з турбонагнітачем.
Мінімальна вимога - ACEAA3 - 04/B4 - 04.
Fiat 9.55535 - S1 Масла, які гарантують економію палива і збільшення інтервалів між тих.
оглядами для бензинових двигунів трикомпонентним каталізатором і дизельних двигунів з
фільтром сажі. Продукт, рекоммендований виробником, також відповідає вимогам ACEA C2.
Fiat 9.55535 - S2 Масла, які гарантують збільшення інтервалів між тех. оглядами для
бензинових двигунів з трикомпонентним каталізатором і дизельних двигунів з фільтром сажі.
Продукт, рекомендований виробником, також відповідає вимогам: ACEAC3, MB 229.51,
APISM/CF.
Концерн Пежо-Сітроен розробив власний набір
специфікацій в 2009 році, щоб мати можливість
контролювати моторні оливи, використовувані в їх
автомобілях. Разом із специфікаціями, які базуються
на ACEA класифікації існує ряд додаткових вимог до моторних олив.
PSAB71 2290 Оливи з пониженим вмістом сульфатної золи, сірки і фосфору, призначені для
дизельних двигунів з фільтром сажі, які відповідають 5-ій євронормі. Загальні специфікації:
ACEAC2 або C3 з додатковими тестами концерну Пежо-Сітроен.
PSAB71 2294 Загальні специфікації: ACEAA3/B4 C3 з додатковими тестами концерну Пежо-
Сітроен.
PSAB71 2295 Стандарт для двигунів, випущених в 1998 році. Загальні специфікації:
ACEAA2/B2.
PSAB71 2296 Загальні специфікації: ACEAA3/B4 з додатковими тестами концерну Пежо-
Сітроен.
До випуску на ринок моделі Лагуна III, французький виробник автомобілів
Рено засновував свої вимоги до моторних олив на ACEA -класифікації.
Процедури допуску оливи не існувало. З випуском Лагуни III Рено ввів власні
специфікації моторних олив і опублікував умови процедури допуску масел.
Відтоді попит на ці масла різко зріс. Це пов'язано також з тим, що
використання масел, що не отримали допуск від Рено, відбивалось втратою
гарантії на автомобіль. Для моделей Рено, випущених до Лагуни III діють як і
раніше вимоги згідно ACEA -класифікації.
Renault RN0700 Загальні специфікації : ACEA A3/B4 чи ACEA A5/B5.[для бензинових двигунів
без турбонагнітача, починаючи з 2008 року. SAE 5W-40, API SM/CF]
Renault RN0710 Загальні специфікації: ACEA A3/B4 і додаткові вимоги Рено.[для бензинових
двигунів з турбонагнітачем, включаючи спортивні моделі Рено, а також дизельні двигуни з
фільтром сажі, починаючи з 2008 року. SAE 5W-40, API SM/CF]
Renault RN 0720 Загальні специфікацій: ACEA C4 і додаткові вимоги Рено. RN 0720 призначене
для останнього покоління дизельних двигунів з фільтром сажі в спадаючому порядку сумісний
з моделями, що мають дизельні двигуни з фільтром сажі.
За матеріалами bizol.com
Bizol Technology 5W-30 507
Олива для двигунів останнього покоління
ACEA...............[A3/B4, C3]
VW............[504 00/507 00]
MB - Freigabe........[229.51]
BMW.............[Longlife - 04]
Porsche....................[C 30]
PSA..................[B71 2290]
FIAT..............[9.555.35 S1]
Високоефективне масло з
продовженим інтервалом заміни. Вироблляєця
на основі базових масел і з використанням
сучасних технологій присадок. Розроблене
спеціально для застосування в автомобілях з
системою обробки вихлопних газів і двигунів з
турбонагнітачем.
Для бензинових і дизельних двигунів Audi, VW
(окрім R5 і V10 TDI випущені до червня 2006)
Xenum MOX-G
Присадка в масло на естеровій основі з
графітом і дисульфідом молібдену
Поєднання розчину дисульфід
молібдену (МоS2), графіту і естерів
утворює дуже стійкий захисний шар
всередині двигуна, який усуває
контакт метал - метал та покращує
гідродинамічну змазку.
ПІДІБРАТИ МОТОРНУ
ОЛИВУ ДЛЯ ВАШОГО
АВТОМОБІЛЯ
Офіційний представник торгових
марок Xenum та Bizol